Metode de a scăpa de stres – Cum să te relaxezi (I)

Stresul e un element care ne chinuie viața și, din păcate, e nelipsit. Fie că ai un job foarte solicitant sau multe responsabilități în timpul așa-zis liber, te consumi și ajungi să te simți rău. Iar de multe ori stresul devine cronic și începe suferința fizică, nu doar cea psihică.

Găsim stresul în DEX evidențiat astfel: “Termen general utilizat pentru orice factor din mediu (traumatism, emoții, frig, căldură etc.) capabil să provoace la om și la animale o stare de tensiune și o reacție de alarmă a organismului, determinând uneori îmbolnăviri grave; p. ext. efect nefavorabil produs asupra organismului ființelor de un factor de mediu”.

În cele ce urmează vei afla câteva trucuri ce au darul de a te scăpa de stres. Încearcă-le pe cele care ți se par mai interesante și se potrivesc cât de cât stilului tău de viață. Apoi vei descoperi ce tehnici funcționează cel mai bine în cazul tău.

Metode de a scăpa de stres – Cum să te relaxezi (I)

1. Râde

Râsul este o terapie. Nu, nu te sfătuiesc acum să te apuci să râzi de nebun, pentru că nu vei reuși să te relaxezi așa.

În schimb, optează pentru activități ce îți aduc un zâmbet pe buze și te fac să râzi. Poate te amuză teribil filmele de comedie, preferi să mergi la un stand-up comedy, ai prieteni haioși sau e suficient să citești glume online.

Posibilitățile sunt infinite și depinde numai de tine. Tot ce contează e ca activitatea în sine să te facă să uiți cu desăvârșire, măcar pentru o vreme, de factorul stresant.

2. Joacă-te cu un animal de companie

Eu numesc animalele de companie “ghemotoace de fericire”. Bine, poate asta are legătură cu faptul că am un iepuraș (Sweetie), dar te asigur că și un câine de talie mare la fel de jucăuș și îți umple sufletul de bucurie.

Revenind la ghemotoacele de fericire, e imposibil să nu te relaxezi atunci când te joci cu unul. După părerea mea, e una dintre cele mai eficiente metode de a scăpa de stres.

E de ajuns să îl iau în brațe pe Sweetie (rareori stă) și deja mă simt mult mai bine, iar grijile dispar ca prin farmec. Bineînțeles că ele revin pe urmă, însă acel scurt moment îmi încarcă bateriile și reușesc să fac față mai ușor oricărui obstacol.

Dacă timpul nu-ți permite să ai un animal al tău, joacă-te cu al vreunui cunoscut sau fă ocazional voluntariat la un centru pentru animale fără adăpost. Sunt o grămadă de sufletele îmblănite (sau nu) care așteaptă afecțiunea ta și te vor răsplăti dăruindu-ți-o pe a lor.

3. Fă sport

Exercițiile fizice sunt incredibile când vine vorba de relaxare. Pe lângă faptul că în anumite situații te epuizează și ți-e pur și simplu imposibil să te mai gândești la altceva, de obicei te revitalizează.

După un antrenament bun de sport, vezi lumea în culori mai vii. Îți dai seama că răbdarea și perseverența îți duc orice scop la îndeplinire și nu ai de ce să-ți bați capul inutil.

Normal, în această categorie intră chiar și obținerea siluetei mult visate. Consideră că pozivitatea e bonus în urma activității care te face în formă.

4. Petrece timp cu cei dragi

Familia și prietenii ne binedispun aproape întotdeauna. Am folosit cuvântul “aproape”, fiindcă există clipe în care nu le dăm voie să o facă.

Copiii sunt cei care ar trebui să ne fie exemplu și să le dăm voie să ne dea o fărâmă din inocența lor. Iar dacă nu ai micuți prin preajmă…

De câtă vreme n-ai mai stat la o poveste cu părinții și/sau frații tăi? Poți zice că faci parte activ din viețile lor și ei din a ta? Sau lași stresul să îți pună bariere? Deoarece mereu ne putem face timp pentru ceea ce contează.

Cât despre prieteni, o seară în oraș sau inclusiv la masa din bucătărie cu un suc/vin în față face adevărate minuni. Ai ocazia să afli că nu ești singura persoană ce suferă de stres și poate găsiți soluții împreună.

5. Citește

Puține activități te relaxează așa cum o face un roman bun. Mie îmi place să spun că drama personajelor o întrece detașat pe a mea și reușește să mă captiveze într-atât încât uit pentru o perioadă de grijile mele.

Nu-i nimic dacă nu rezonezi cu dramele. O carte polițistă e un remediu perfect anti stres. De altfel, important e să citești genul care te pasionează. Nu este o regulă care spune ce este corect sau greșit.

sosetaria.ro

Plăcerea mea vinovată sunt romanele clișeice de dragoste, în care drama este la superlativ. Toate merg exact pe același tipar, însă nu-mi pasă. Cât timp mă simt mai bine în urma lecturii, e perfect.

6. Analizează situația

Să știi că de multe ori tindem să vedem lucrurile într-o lumină mult mai întunecată decât sunt în realitate.

Ia o pauză. Privește în jur, dar mai ales în interiorul tău. Ce vezi? Nu-i așa că totul se poate rezolva? Te-ai panicat puțin cam mult pentru ceva ce va trece și de care peste 5 sau 10 ani nici nu-ți vei aminti.

Analizează cu atenție motivul stresului și consecințele ce pot decurge din problemă. Iar dacă e chiar atât de serioasă treaba, măcar acum vei putea gândi limpede și acționa în direcția potrivită.

În cazul în care ești nerăbdător din fire și vrei neapărat să grăbești lucrurile, achiziționează vitamine pentru oboseală și stres. Pentru problemele grave însă, cel mai bine ar fi să consulți un medic.

Eu sunt adepta luării medicamentelor pentru stres sau orice altceva doar în situații extreme, motiv pentru care îți recomand vitamine de la plafar. Mama mi-a întărit astfel imunitatea încă din fragedă copilărie. De aceea, îți pot spune cu certitudine că produsele de la XXX sunt de încredere.

Stai pe aproape, fiindcă voi reveni curând cu partea a doua a articolului. Te avertizez: se prevede a fi cel puțin la fel de interesantă ca aceasta!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *