Metode de a scăpa de stres – Cum să te relaxezi (II)

Există multe boli ce pornesc de la stres și, pentru a le evita, e important să înveți cum să te deconectezi (măcar ocazional) de la el. Pe parcurs vei reuși chiar și să menții stresul sub control, dar toate se fac la timpul lor…

Să știi doar că stresul are multiple simptome chiar din “fașă”, ca să zic așa. Printre acestea se regăsesc cele menționate în definiția din articolul anterior – Metode de a scăpa de stres – Cum să te relaxezi (I), precum și iritabilitatea, imposibilitatea concentrării și insomnia. Analizându-ți stările, poți să îți dai seama în ce stadiu ești cu stresul și să îl tratezi cât mai repede.

Continuăm, așadar, enumerarea modalităților prin care poți scăpa de stres. Ești gata să îți completezi lista?

Metode de a scăpa de stres – Cum să te relaxezi (II)

7. Controlează-ți respirația

Când simți că ești pe punctul de a exploda, oprește în totalitate zgomotul de fundal. Concentrează-te, în schimb, asupra propriului organism. Mai precis, începe prin a-ți observa respirația.

După ce ai înțeles că respiri mai repede decât în mod normal și poate chiar puțin sacadat, e momentul să te ocupi de inspirație și expirație.

Trage încet aer în piept, pe nas, cât de adânc poți. Apoi expiră la fel de ușor pe gură. În cazul în care nu ești sigur cum să procedezi, numără cu calm până la 10 în ambele etape. Ar fi bine, dacă poți, să îți și ții preț de câteva secunde respirația după ce inspiri.

Repetă exercițiul de 4-5 ori și vei fi capabil să o iei de la capăt cu ceea ce trebuia să faci. Poate că nu scapi în acest mod de stresul iminent în 6 secunde, însă o faci în maxim 5 minute.

8. Descarcă-te

Plânsul este un tratament extrem de benefic pentru stres. Nu e util doar fetelor, ci e ok ca și băieții să plângă câteodată.

Asigură-te eventual că plângi într-un mediu “sigur”. Nu pare foarte profi dacă te apuci să faci o scenă de plâns ca în filme la birou. Uneori e posibil să ai nevoie și de o oră în care să te descarci și să-ți amintești de toate relele din lume.

Deși pare un scenariu îngrozitor, mulți oameni se simt mult mai bine în urma unei crize de plâns. Își șterg frumos lacrimile și o iau de la capăt.

Să ne înțelegem: plânsul e cel mai cunoscut tip de descărcare rapidă a emoțiilor acumulate, dar nu unicul. Poți încerca scrisul într-un jurnal sau să povestești ceea ce te macină cuiva care te ascultă și îți e alături.

9. Fă o baie relaxantă

O seară ideală se încheie neapărat cu o baie relaxantă. Amestecă uleiuri aromatice în ea, umple-o de spumă și adaugă orice consideri tu necesar pentru a te deconecta de la lumea din afara căzii.

Lavanda, de exemplu, este recunoscută pentru proprietățile ei în ceea ce privește relaxarea și combaterea insomniei. Cât despre mirosul acesteia, este îmbătător în cel mai minunat mod posibil.

Așa scapi de stres natural. Pentru că nu o faci o dată sau de două ori. Din contră. Îți poți crea un adevărat ritual ce se desfășoară seară de seară.

10. Ascultă muzică

Muzica te poartă pe culmi nebănuite. Desigur, cea care reușește să te încânte pe tine, fiindcă gusturile nu se discută.

Ca generalitate, muzica clasică îmbunătățește puterea de concentrare și poate constitui un tratament pentru stresul puternic.

sosetaria.ro

Surprinzător este însă faptul că studiile au demonstrat că piesa cea mai relaxantă din lume nu este una clasică, ci Weightless a formației Marconi Union. Ascult-o pentru a vedea cât de utilă îți e la stres management.

11. Plimbă-te în natură

Contemplarea naturii are un farmec aparte, care e imposibil să nu te impresioneze. Te face să visezi cu ochii deschiși și astfel dispare (măcar pentru o vreme) tot stresul acumulat de-a lungul anilor.

Plimbă-te prin parc, fă o drumeție pe munte sau explorează împrejurimile. În acest fel te vei încărca de optimism. De ce? Pentru că natura ne oferă cel mai bun model de rezistență: moare și revine la viață an de an.

Un picnic în pădure te energizează așa cum nu o poate face nicio masă în cel mai scump restaurant din lume. Evident, asta înseamnă și să cureți în urma ta, deoarece locuitorii ei nu-ți vor debarasa mizeria.

12. Mănâncă ciocolată

Dacă ești presat de timp și nu-ți permiți să faci escapade în natură, seara e departe și ai oameni prin preajmă, ciocolata este salvarea ta.

Este suficient să mănânci o singură bucățică de ciocolată neagră și organismul tău va începe să secrete endorfinele corespondente fericirii. Deja parcă totul este mai vesel, inclusiv tu, nu-i așa?

Imaginează-ți atunci ce se va întâmpla când mai mânănci o bucățică… Totuși, oprește-te la 2-3 bucăți și nu da gata întreaga tabletă de ciocolată. O fi ea neagră, însă limitele au rolul lor în sănătate.

Cu ajutorul acestor mici și simple tehnici, ușor-ușor vei scăpa de stresul și anxietatea din viața ta. E posibil ca la început să ai impresia că nimic nu te ajută. Relaxarea e un proces care uneori trebuie învățat, mai ales dacă nu a fost pusă în practică o bună perioadă de timp.

Acum, că ai ajuns la finalul mini seriei de două articole, ți-au scăzut anxietatea și stresul? Cu siguranță nu ai scăpat în totalitate de ele, dar ține minte că primul pas spre rezolvarea unei probleme e să recunoști că ai una și să încerci s-o tratezi.

Abonează-te pe blog și te voi ține la curent cu ce mai postez!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *